Saturday, October 24, 2009

be ok

i just wanna be ok, be ok, be ok
i just wanna be ok today


i just wanna feel the day, feel the day, feel the day

i just wanna feel the day today

ni adalah terbitan lirik lagu ingrid michealson 'be ok' yang menerangkan perasaan aku sekarang.
dan mungkin juge budak2 archy yang laen.

ye, kami dalam keadaan yang sangat tertekan sekarang.
walopon submission da lepas(snin aitu), tapi stelah bod2 kami dipulangkan, terdapat pule kerja2 touch up, buat model, buat schematic diagram dan juge workbook.
selain drpd itu, dalam sminggu ni, ade 4 presentation yang perlu kami bentangkan.
dem.
1- studio presentation (27th)
2- ess presentation (29th)
3- bcm presenation (30th)
4- leadership presentation (31th)

mreka ingt kami ni ape?!
robot?! superman?! wonderwoman?!
like hello!
tolong la sedar siket bahawa kami perlukan rehat juge ok!
jangan la bagi keje btalu2 camni.
Tuhan marah kalo kite abuse bdn kite camni.
aku tau aku x bape alim tp stakat ni aku mmg tau Tuhan kate kite perlu kan rehat yang secukup nye.

mmg la lect da anjak kan ape sume tu tp pikir la sket, nak bagi keje presentation ke ape, tolong la jangan banyak sangat karenah.
mintak macam2.
pastu bile x siap mule la marah sane sini.
kami sedar batch kami dibenci.
lect2 x perlu risau pasal tu.

kadang2 aku tepiki, lect buat kite mcm ni knape?!
sbb time dorg blaja dulu dorg pown kena terok camni ke?!
btol kah?!
aduhh.
mmg sempit la pemikiran kalo begitu.

ye, mungkin korang akan cakap, 'da tau archy susah nape amek?!'
dun wori, aku pown slalu tny diri aku soklan tu.
1- paren aku mmg teringin nak aku jadi akitek
2- aku xde hale tuju dlm hidop n akitek la kos yang paling dkat dgn gred spm aku slaen civil

haih, ttibe jadik post emo plak.
padahal nak cite pasal bende len.
haha.

ok, ini cite sbenar.


setelah mendapat kebebasan, kami telah berjoli di times square slase lpas.
mmg x plan langsong.
bo mai lisott paan da plan la tapi.
dorg nak p tengok cte seram ape ntah.
tp ttbe aku tdengar bo kate die nak tengok papadom.
ape lagi, aku join r!

memula aku telah ditipu oleh cik farah nasiha pasal cite papadom tuh.
ade ke patot die tanye camni,
'bella, ko nak g tgk papadom x? ko mesti suke kan cite2 tamil camni.'
aku pown sperti biase tertipu la kan.
haih.

setelah sampai kat times, tros begegas ke tiket kaunter nak bli tiket sambil2 window shopping sket2.
da bli tiket pe sume tu, ktorg pown bjalan la konon nak g makan aiskirim gelato kesukaan bo dan paan.
tengok jam, 'ok, kol 4.30 kan cite tuh? skang baru 3.30'
rupe2 nyer mase tu da mmg da pukol 4.30
seb bek mai tenung lame2 sket jam die tuh.
huhu.

sesudah papadom, kami g makan kenny rogers!
huu, lame mngidam!
puas laa jugak.
pastu tejumpa laa kapel yang kami knal ni.
hohoho. kantoi. ^^

lantas selepas makan, bo ngan paan ape lagi kan.
pergi ke 'syurga' mereka la.
times tingkat 5 tu.
huih, x pna aku tgk dorg camtu.
kaki cpat je mlangkah.
mate fix kat sume kedai yang ade.
1 kedai pown x ble miss.
power r skill shopping dorg ni!
huhu.

TP!
yang paling best skali!
aku ngan yaa da bli tiket tok mnonton Micheal Jackson This Is It!!!
31 aribulan nnt!! ^o^
tp, presentation leadership ari yang same.
hopefully sempat!!
amin.

maap la kali ni aku bcrite dgn pnoh 'smangat' n korang kompem xkn bosan membace.
ni skadar nak update je.
hohoho.
i'm out~

Tuesday, October 13, 2009

T_T

13 oct 09 10.06 pm

bella: aku malas.

moon: aku malas gak....

yaa: aku pon malas giler...

Tuesday, September 15, 2009

geram.

omaigod!
stelah aku pulang ke rumah pade ari sabtu lpas, mak cakap baju raye da siap tp tailor tu buat x cantek.
dr segi potongan ape sume cantek da.
tp dr segi die susun kaen tu mengikot kale tu sungguh mengecewakan!!!
ade ke ptot baju blah dpan da merah, dkat tpi tu tibe2 purple caer n tmpt kat ketiak tu kale biru???!!
(ye, aku highlight kan tulisan ni mengikot kale baju aku. cube korang bayang kan betape burok nye baju aku itu.)
i mean, wth man!
baju aku cam da jadik kaen burok yang ko cantom sesuka hati je!!
kaen mak aku beli tu bukan calang2 kaen dong!!
mahal nyer x tkire sbb ingat raye kali ni bole la kaen special sket.
argh!
omaigod3!!!
aku xtau nak express kan camne kmarahan aku ni.
seb baek bulan ramadhan, aku sabar sket.
dgn bfikiran waras, mak aku nak p mintak balek kaen extra n nak anta kat tailor mane2 yg bole alter kan.
hopefully bole alter la sbb kaen nyer cam agak fragile.
chiffon ke hape x salah aku.
alaa, kaen yg kena lining la kesimpulan nyer.
kaen2 yg kena lining ni bukan nyer kental sangat.
mmg fragile kot.
omaigod3!
spanjang raye ni aku x bole angkat tangan la.
kalo x nampak burok la tibe2 tang ketiak kale biru terang.
hoh, tringat iklan deodorant yg pompuan tu xle angkat tgn sbb ketiak die itam.

oh man.
aku sgt frust skarang. :(


Monday, August 24, 2009

sahur dan mimpi lagi

hey kawan2!
di sini nak cite sket la kan tentang diri yang kurang hebat memasak ni.
pada pagi ahad yang indah, aku bangun pukol 4.15 pagi!
semate2 nak tolong mak masak!
haha, anak mithali tak?! :p
ye la, kesian kat mak yg usia da mjangkau 50 kena masak tok ktorg yg berumur 20 tahun ni.
make, dengan hati yang suci (eceh :p) aku pon bangun la.
mak nak masak nasi lemak pagi ni.
uh-oh.
aku x reti haprak pon. :(
aku pon buat2 la busy ngan tanye mak, "nak buat ape ni?"
padahal tahu nak buat nasi lemak and satu haprak pon x gerak lagi.
aku pon sperti bese pegi potong bawang dulu.
ajaib nyer, mate yg sparoh segar ngan sparoh ngantok tu xde effect langsong bile potong bawang.
pasni kalo mak suroh potong bawang nak tido dulu la. hehe.

ok, bebalik kepada cerita.
da setel bawang merah, bawang putih dan halia, ktorg begerak ke dapur gas.
nasi mak da buat siap2 so xtau camne resepi nyer. adeh.
make, dengan langkah bijak, aku nyale kan api dapur dan buboh minyak ala kadar je.
alaa, scukup rase la kan.
tunggu punye tunggu, masok la bawang yang da potong2 tadik.
pissshhh!!!! mlonnjak2 minyak naek tangan aku.
takpe, aku kebal kan.
da abes tumis tu, masok la cili.
1 sudu, 2 sudu, 3 sudu.
aish, da banyak sangat ni.
mak datang tengok dan tambah lagi 1 sudu.
erk, cirit birit la aku pagi ni. -_-;;
mak pegi perah asam jawa dan masok kan air die n ikan bilis skali.
aku tukang kacau je la kan. :p
pung pang, pung pang.
siap sambal bella!
haha, dengan hati yang bangge pegi la kejot satu family bangun makan.
ye la, hasil kite kan. :p

bile da makan tu........ oh!
sedap plak! :p


ok, tadik tu cite sahur.
skarang nak cite mimpi plak.
sbelom aku bangun pukol 4.15 tuh, aku ade mimpi.
tak tau nak cakap mimpi ngeri ato pon best.
ni mimpi sambungan.
sambunagn dari mane?!
sambungan dari mimpi aku kawen lari2 kat hotel tuh.
geng anak bapak, korang mesti ingat sape tuan empunye badan yang datang meminang aku tuh.
hak3.
ok, moving on.

kali ni 'org tu' datang uma aku plak.
tujuan: unknown
so, aku pon lepak2 la kan kat uma pe sume.
pastu bile die datang, cube teka die nak jumpe sape?!
kakak aku!
hahaha, aku tgelak la kejap kan.
tp dalam sedar tak tau la kan.
entah2 aku tgelak btol2.
mesti adik aku piki aku gile gelak dalam tido.
seterusnyer, 'org tu' ajak akak aku pegi dating tau.
ok, gelak da makin bertambah.
dan yang mbuatkan aku 'mengilai', die pegi dating tempat yang same aku pegi dating dengan 'faceless-dude'.
pastu, pegi mane2 je mesti die ikot pegi skali.
hati dan firasat aku mngatekan bahawa 'org tu' nak jelez kan aku supaya aku accept minangan die dulu.
hahahahahahaha!!
tapi kite mesti ingat kawan2, ini hanya lah mimpi. :D

ok, nak sambung buat keje!
haha, bajet je :p

Saturday, August 22, 2009

my eventful life

hey peeps!
haha, been on a hiatus for almost 2 months now.
but no worries!!
i'm back now my fans!
huhu ;p

anyways, for the past two months, a lot has happened to me.
1. penang trip
2. kaedlive

eh wait, that's only 2 events.
nape aku bz sgt ek?!
haha.

anyway, our studio went to penang for a 'study trip' on disabled people. eventhough the task was done at the very last minute, i had fun! unfortunately! we missed our ride back to kl on monday morning. 7am to be exact. very stressed and sad at that time but what can i do but cry right? :p everything was solved when we bought another ticket at 9m. there's so much time to kill so a bunch of us decided to go shopping. well, u can't really call it shopping but whatever la kan. we ate mcd and watched ghost of girlfriend's past which is quite funny la. not bad. huhu. here are a few pics along the way :)


haha, ok.
da malas nak upload banyak2 (padahal baru 3 je.. :p)

now, i'm moving to kaedlive!
the eventful event of my life!
after months of planning and crying and fighting, that night was super duper incredible!!
amazing performances by liyana(estrella), algebra and super pot amir!!
not forgetting drone squad!
memang smart la menari kan!
if you guys spotted me that night, i was dancing along with them.
seriously! :D
eventhough some people are not satisfied with it, i am!
it's like watching your kids grow up la gitu.
huhu.
i don't have the pictures with me but you are invited to look at it at my facebook!
just holla my name yo! :p

Saturday, June 20, 2009

saya sayang SEGI

after 2 months of pure torture, multi-dip has finally come to an end! :D
we were living at kaed literally and it has brought me disasters in many ways.
but.
it's a semester that i'm never gonna forget coz my group won 1st place!!
it was worth the torture! X)

here are a few pics of us.
enjoy! :)

facebook pics

Thursday, June 4, 2009

time flies

waduh!
knape cepat sangat mase blalu ni?!
lagi 2 minggu je kite da abes da short sem ni.
truthfully said, mmg aku nak cepat abes sem ni, tp bile da nak dekat abes ni, tibe2 rase cam akan rindu environment opis ni.
huu.
aku da stuck with the way things are.
sem dpan da mule balek project sorang2.
ye, aku memang suke keje bkumpulan sbenar nyer.
lagi best dan banyak ber-interaksi dan macam2 lagi laa! X)
idea pown bole mencurah2 memandangkan aku punyer otak ni bukan la geliga sangat kan. T_T
anyway, good luck kawan2 sume!
jom kite tengok sape menang multi-dip kali ni! :)