Friday, November 28, 2008

news in bm is berita :D

berita baik!

da tengok twilight ari kames aritu kat one utama!! akhir nyer penungguan yg bukan maen lame tuh da terhasrat! :D gile penoh kot org nak tengok twilight aritu. tapi mostly ramai dak2 pompuan la kan since hero die ensem. hmm, bagi aku, 3.5/5 la aku kasik hero tuh. huhu. tapi yg paling menjengkelkan, dak2 pompuan yang datang tengok tu bkn maen gedik lagik! seperti dlm isu serious farah aritu, banyak dak pompuan yg maseh kecil2 n xde 'bumps and humps' ni pakai bukan maen 'skimpy' lagik. jangan carik ape maksod skimpy kawan2. anda mungkin xnk tau. tapi tibe2 adek aku, bina, cakap tu kawan2 die. adeh. gile r. tp adek aku pown x bape baek ngan dorg sbb dorg gedik. haha, bina, ko tu x gedik ke?! X) bagos la gak, x tpengaroh kn.

k la, mlz nk cte pasal2 budak2 bajet matang neh. nak cte satu perkare yg memalukn jadik kepade diriku. mase nk masok tuh, punye la excited nyer kan. agak terlompat2 siket r n time tu plak da gelap, make.... jeng3... aku terple-owt sambil mlatah and ade orang nampak!!! ah! memalukan. T_T pastu nak kave balek, aku pown cakap la kuat2, "oh, ni seat kite!" padahal adek bradek aku jao kat blakang lagik. haha, pastu dudok dengan kalot nye nk tutop muke. adoyai la. bile la aku nk bhenti memalukn diri sdiri neh. -_-;;

mak datang lambat siket sbb dr opis kn. so, mlm tu g la mkn pizza hut. cam ala2 birthday celebration la tok mak since abah xde ni. tapi mak bayar jugak. :P

berita burok!

yang ni memang la aku x suke(xnk la sebot benci). ade ke patot tibe2 pihak asma, uia soh aku tuka bilek yang da perfect disuson ngan barang2 aku tuh?! gile r! aku da buat bilek tu cam bilek aku kat uma je kot. blambak barang yang ade kat situ. and teka katne die soh aku pinda?! blok h 5.8! blok len!! 5 tingkat kna naek!!! adoyai. blakang aku ni da la kurang support(ingt x mar?! huhu). seksa. torture. ape lagi pkataan yang bole disebot?! AND the worst part, bilek tu adalah bilek lame ijah n aina(xsalah aku) and dorg kate ijah ngan aina slalu dgr bunyik yg menggerunkan. huaa!!! aku ni da la lemah semangat siket bab2 neh. T_T

xtau berita baek ke burok.

td adalah kali petame aku menjejak kan kaki pegi driving school kat seksyen 25(nad yang rekemen). memule ingat org tu nk datang amek kat uma so lepak2 r kan. pastu end up mak ngan abah yang kna anta g sane. x kesah sgt la kan. neves gak 1st time g sane so ade parental support, kurang sket neves nyer. :P then, bile da x jmpe tempat tuh, tepon la en hamid(instructor nad) tanye jalan. nak tau tak ape die jawab?!

"akak ikot je kete yang ade plekat L tuh. dorg akan pegi ke tapak".

ape ke bengong nyer jawapan da! kate tempat pandu kete. takkan bagi arah pown x reti kot? da la pagi tu xde nampak langsong kete ade plekat L tuh. mak agak bengang siket la pagi td kan. huhu. pastu da sampai la tmpt tu. pegi la register yada yada yada.....

so, dalam klas tu, org tu pown soh la dudok. mule nak dok depan, bole buat membe ngan sorg dak pompuan neh. tp tibe2 tringat ajaa ngan mar ckp bosan. aku pown membuat kputusan g dok blakang. ade la jugak sorg pompuan aku buat membe. name die tengku shikin gtu la name die and same baye. phew! lepas gak r satu beban since aku ni susah gak nk buat kawan 1st time. tp sbenar nyer nk cte cikgu yang mengajar neh. time 1st cikgu tu masok, aku pown dengan tibe2 tringat nad cakap die suke tanye2. adeh. xle tdo la ni. da la smalam susah nk lelap. kol 12 naek atas katel, kol 2.30 tdo. so, mate cam panas2 siket la kan and mnguap je memanjang. mamat2 kat situ da pandang sambil piki "x snonoh nyer pompuan" kat aku. adeh lagi.

tp, bile cikgu ni stat je aja, 1st aku tkejot sebab sore die high-pitched gile! kalah aku. falsetto yang mlampau. x kesah la sangat pasal tu sbenar nyer. since x dapat tdo pe sume kan, aku dengar la jugak dalam klas tuh. and surprisingly, care die aja tu cam interesting r gak. ilang mngantok jap sampai kol 2 tadi. da kol 2 kire limit so mnguap balek. anda terperanjat?! aku lagi la. aku yang dok dalam klas die tadik. huhu. and die ade la panggil name aku soh jawab soklan 2-3 kali. 1st soklan aku dapat salah.

"nabilah, berape had umor org bole bwk motor?"
"16 jugak?"
"jugak? haha. 19 la nabilah."

satu klas gelak kat aku kot! sbelom tu, die tny org len brape had umor tok nk drive kete. org tu jwb 17 tapi jwpn die 16. tu yang aku jawab ade 'jugak' tuh. haish. malu la jugak kan. huhu. tp yang aku bengang ni, ade la mamat india dok blakang aku ni. suke bebenor la tendang and tolak kerusi aku. haish! tadik nk bukak sumo wrestling da! bengang kot! so, spanjang klas tu aku dudok x bsandar. nak jage imej punyer pasal and xnak gado kan. seb baek mamat tu cam klon hapiz zainal. aku rase kasihan la jugak since rupe nak same cam muke membe aku. >_> make, klas pown berakhir la pade arini dengan cramp buntot yang amat sangat and buntot ku basah sebab die berwap, lame sangat dudok. haih2. arap2 xde org pasan la. =/



p/s: post arini ditujukn kepade farah dan ajaa sebab nak aku berblog dlm bm sangat. hah, nah korg. lintang pukang bm aku. X)

9 comments:

Unknown said...

ok je bm hg..huh!! bajet omputih btl la minah neh!!

donad said...

haha.aku dlu pn ms awl2 tu kalot gak
pak hamid kata nak amk.last2 abg aku kne anta sndrik

seb baek abg aku kn blaja drvng kt situ
so,die igt lg jln.. huihh :/

p/s:bukan salahku =.='

bella said...

haha, mane de bajet omputih..
haish, ajaa ni.. X)

nad, aku x salah kn ko pape weh..
huhu..
org tu la yg salah~ >_<

Anonymous said...

ahhh same!
tension gile pasal tukar bilik ni.
ntah berape puluh trip nnti nak angkut sume barang2 tu.
aiyo~
and nnti we all kene seperate.
T_T

bella said...

hah?!
u guys kena seperate?!
alaa..
i don't know if my roomates will be separated ke x.. :(
bape ribu trips is more like it..
haish...
nak jadik tukang angkat barang tok 'org tu' lagi ke tira?!
hak3! XD

Unknown said...

haha.. firasat aku mengatekan yg korg kene seperate la bella.. huhu...

bella said...

aahh!!
jgn la ajaa!!
mlz la nk membe2 ngan rumate baru... :(

Anonymous said...

tu la.
tengah sakit kepale pk nak ber-'bonding' dgn new roomate.
hopefully x dapat la senior ke budak IRK ke.
*gulp*

bella said...

haha, hopefully x dpt rumate camtu gak r.. X)
ko dpt pinda mane tira?!